Buddy-o.

Ååhh my precious... jag har precis blivit upphookad. Det tog alldeles för lång tid och jag har snällt väntat på en invite som aldrig kommer. Men idag kom den, Spotify-inviten! Tack bästa A för att du äntligen kom ihåg! ♥



När min mormor fyllde 75 år i augusti köpte jag och mina kusiner på mammas sida biljetter till Buddy Holly så att vi kan ha en mysig dag med mormor. Denna dag är idag! Jag har sett fram emot det här jättelänge, det är inte varje dag bara kussarna träffas och myser, och med älskade mormor dessutom. Efteråt ska vi gå och äta.

Det här blir lite av en dubbel tjusning för mej. När jag var liten var jag nämligen ett Buddy Hollyfan. Jag vet, jättevanligt. Medans alla andra flickor i min ålder lyssnade på snyggingarna i Take That lyssnade jag på en gubbe som var högaktuell på 50-talet...

På mitt fritids jobbade en långhårig, blond kille som hette Patrik. Jag var lite förtjust i honom. Han spelade alltid gitarr på samlingarna och kunde sjunga som en Gud. När Buddy Holly-musikalen sattes upp nångång på 90-talet spelade Patrik huvudrollen - Buddy. Hela fritids fick gå och se föreställningen och efteråt fick vi smita backstage. Där fick vi varsitt brunt plektrum som det stod "Buddy Holly" på. Jag var helt starstruck och behandlade mitt plektrum som om det vore gjort av porslin. Jag har det kvar fortfarande.

Så började iaf min kärlek till denna musik.





Patrik var förresten en av medlemmarna i Blond, om ni minns dom? :)






Kommentarer
Postat av: empa

haha, TUR att någon annan kom ihåg din invite när jag bara lovar och lovar och alltid glömmer..! Suck! Jaja, välkommen till the goood life ;)

puss

2009-12-19 @ 16:09:06
Postat av: Emmah

Jag förstår! Alla bara glömmer mej... ;( ingen biggie alls, bara min självkänsla som står på spel!

Tack, det känns så himla bra. :)

puss!

2009-12-21 @ 10:26:12
Postat av: Anni

You're welcome!

2009-12-21 @ 13:49:37
Postat av: Anni

You're welcome!

2009-12-21 @ 13:51:13
Postat av: Sofia

Klart man kommer ihåg Blond, vinnare av Mello 1997 (i Göteborg om jag minns rätt?)! Shit, du är ju en samlare på kändisar, och jag ÄLSKAR sånt!



Patrik var f ö med på Ladies Night i år, jag var ju där i september.



Ha en riktigt härlig jul, om jag inte skriver något mer innan! Bamsekram!!

2009-12-21 @ 15:34:07
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Jag har mina små skjortärmsess som jag halar fram ibland... ;) Härligt att nån uppskattar mina b-kändisar!



Var han?? Grrr, att jag inte visste att det var han..!



Tack desamma, ha en underbart härlig jul!! Kramar!!

2009-12-22 @ 01:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0