Last night.






What a day, what a day ya'll..!

1. Promenad runt hela ****** i vinterlandet. Nice.

2. Kom hem för att göra mej iordning inför kvällen. Duscha, sminka, halvt klädd, barfota. Då kliver jag på en glasbit (inga konstigheter hemma hos mej, har inte ni glasbitar på golvet?) och drar av den på ovansidan av andra foten. Inte bra. Får ett djupt sår som så klart inte slutar blöda. Har inga plåster hemma, får panik. Ringer mamma från hallgolvet och säger att jag kommer att dö. Mamma lägger på och överväger att ringa 112, men hon ringer mormor istället.

3. Mormor kommer med förbandslådan. Hon hann inte piffa sej som hon ville tack vare klantiga jag. Tack mormor!

4. Musikalen börjar 16. Den var succé! Mormor var så glad och på slutet stod vi upp och dansade allihop och jag riktigt såg hur hennes ögon glittrade av lycka. Brolle är ju rätt söt, eller är han? Väldigt kluven på det ämnet.

5. E och jag dricker drinkar på Söder. A sluter upp.

6. Vi bestämmer oss för att dra på hockeyfest inne i stan. (E is a hockey wife f.y.i) 60 killar och 5 tjejer, skitstarka drinkar, roliga bekanta.

7. Gänget beslutar sej för att dra vidare. Jag hinner knappt ut innan jag får en snabb knytnäve över ögat. Nej, det var inte med flit men det gör ont ändå! Står och gråter som ett barn med vantarna över ansiktet. Ingen hann se vad som hände. Lyckosten jag befinner mej som tur är med riktigt omtänksamma människor som hjälper till med snö på svullnaden, "vem fan vare som kasta?!" (det är ju en omtanke bakom hämnd ibland) och "men du är ju så jävla snygg, som en modell".
När man står med flera sår över ögat och känner sej allmänt svullen och pandalik med mascara överallt utom på ögonfransarna spelar det liksom ingen roll hur många gånger nån säger att man är snygg, man är inte riktigt i det stadiet att man känner för att dra vidare till White room. Jag vet inte hur de lyckas, men hux-flux har de övertalat mej att följa med.

Och jag måste säga att det var riktigt trevligt att fortsätta. :) 

Hur jag ser ut idag är en världslig sak

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0