Lilla Salongen.


Här har ni stjärnorna från min tid i Lilla Salongen på skolan.
Jag har en så fin bild på Tessan som står på alla fyra i trosor, redo att få rumpan "luddfri". Det kliar i fingrarna, så gärna vill jag lägga upp den - men vi har ju fortfarande 1 år kvar i skolan. Det får bli slutbilden, så börja ladda redan nu kära läsare! Detta vill ni inte missa.

Igår hade vi julmys nere i uppehållsrummet. Vi gick lös på juleskum, pepparkakor, J:s hemgjorda saffransskorpor och mjuka pepparkaka, julmust, glögg med tillbehör... har jag missat nåt? Det var en sockerchock som hette duga. Tur att vi hade egna behandlingar på varandra och inte några kunder, för de fula orden och snuskiga gliringarna lade sej som ett tjockt täcke över oss. Väldigt, väldigt trevligt tjejer. Vi kan också!
(Förutom Olga, som blir generad för minsta lilla nu för tiden. This gotta stop!)

På eftermiddagen fram till mitt-i-natten var jag barnvakt åt Sonny och hans kompis Alve. Vi hade en trevlig kväll, mamma var med under middagen tack och lov. Jag hade fullt upp med att leka krigare samtidigt som jag skulle skära sallad. Det är en handfull bara att vara krigare. Jag målade killarna med svart ögonskugga på kinderna, för det har ju krigare. Sonny skulle absolut ha en massa svarta pilar på kinderna, för det tyckte han att krigare hade. Nån som kan räta ut mitt frågetecken - varför har krigare pilar på kinderna och varifrån har han fått det?!
Vi tittade på film och åt en massa snacks och drack hur mycket läsk som helst. Vid 21-tiden tyckte de 18-åriga grannarna att det var dags att dra igång världens jävla fest. Jag kände hur jag transformerades till en bitter kvinna som absolut inte förstår hur man kan spela volym på högsta (!) en fredagskväll. Det finns ju barn i huset som ska kunna sova, hur kan de inte fatta?!
Det absolut bästa med det hela var när de körde den här låten:



Den kom flera gånger under kvällen och varje gång den kom lät det som att det var en indianstam som gjorde fruktbarhetsdansen där hela byn (män, kvinnor, barn, djur) var med och skrek och stampade i takt. Det lät lite som i Jumanji, när en elefanthjord kommer springandes. Jävla cool ljudeffekt. Jag satt och myste lite vid tanken.

Eller nej, jag ångrar mej - det bästa var att de iaf hade satt upp en lapp i närliggande portar där det stod:

- Vi kommer ha en fest blablabla... det kommer att spelas hög musik!

Det är ju klockrent, varför är det inte det man skriver på sina festlappar? Då kan ju ingen riktigt klaga trots att man har satt hastighetsmätaren volymknappen och kör på till efter 01.

Ikväll ska jag på födelsedagsfest på Avis. Och jag kommer säkert dansa till Hotel room service...

XO


Kommentarer
Postat av: Frida.

hahah jag vill se den bilden ;) Ni verkar ha det bra i lilla salongen ni!! Kram på dig!

2009-12-05 @ 13:59:30
URL: http://dolfens.blogg.se/
Postat av: olga constantopoulou

mobba mig inte för min nytillkommna rödhet som bara råkar hända haha=) JA vi har haft det rolit på lilla salonngen över förväntan=) Tessan bak var ingen vacker syn haha

2009-12-06 @ 14:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0