Mucho gusto.



Apropå spanska.

På gymnasiet läste jag och E spanska, visserligen i olika grupper. E:s spansklärare var kär i uttrycket "mucho gusto" (trevligt att råkas, nöjet är på min sida osv) och hon slängde runt med de stackars orden mer än några ord ska behöva utstå.

På en vild fest med Maltakompisarna åkte spritpennan fram i gryningen och jag och E skrev roliga och gulliga saker på varandras armar.
När jag vaknade upp såg jag vad E hade skrivit med stora bokstäver på min ena arm. Det var inte vad hon tänkte skriva. Tanken var "te quiero", jag älskar dej, men det var nånting som innehöll gusto. Och mucho. Jag minns inte den exakta frasen, men det var käpprätt åt skogen. :)

Och E hade somnat med pannan på armen och hade texter i hela ansiktet. Ni kan ju gissa hur snyggt det var och framför allt hur lätt det var att tvätta rent ansiktet. Det var extra roligt att åka hem på t-banan den morgonen. Vi skrattade hela vägen hem.

Jävla Inga-Lill!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0