Tankar om en fot.



I fredags gjorde S en pedikyr på mej. Jag bad henne kolla på min högra lilltå, jag har haft ont i den i några år och nu tänkte jag om det kanske var en liktorn. Det var det inte.
S kallade dit en lärare och hon hade aldrig sett något liknande och kunde inte fastställa vad det var. Hon sa att det kan dölja sej nån sticka eller sten, glasbit där inne.

När jag kom hem slog det mej.
Sommaren var 2003 och vi var i Magaluf. Efter en blöt kväll i flipfloptofflor hade jag trampat in stenar och glasbitar i mina fötter. Jag gick till läkaren som tog ut det han kunde och lindade om min fot. Som tur var hade jag med mej mina "high fashion-skor" med dragsko, så att jag fick ned klumpfoten i nånting.
Hemma i Sverige gick jag till läkaren igen, han tog ut ännu lite mer (men lät faktiskt glasbitarna vara kvar) och denna gång fick jag hoppa runt på kryckor.
Så, svar ja! Det finns nog lite diverse krimskrams som gömmer sej i mina fötter.

Det ska bara bli spännande att se vad, om det nångång behagar komma ut...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Shit, vad spännande!! Men du, jag hade ALDRIG kunnat se att det där var du! Totalt olik dig. Du ser ut att vara hemskt mycket äldre där än vad du är idag. Tiden är snäll mot dig min vän, du blir bara yngre :-)



Har ni kommit ihåg grejerna i mitt skåp, förresten?



Kram kram

2009-12-07 @ 22:50:42
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Jaså? Haha, ja men man tackar! :) Då går det åt rätt håll!



Absolut, vi har tagit grejerna i skåpet. Tacka Alma för det! Sonny och Natalie blir säkert jättenöjda. :)



Kramar!

2009-12-08 @ 20:42:26
Postat av: olga constantopoulou

fyfan emmah...lova att aldrig bli så blong igen...ja kräktes precis i min mun kärlek

2009-12-08 @ 21:46:20
Postat av: Anno

Haha, åh så söta! Oj vad hormonerna bubblade under den tiden :)

2009-12-08 @ 22:25:36
Postat av: Anno

Förresten varför står M med bara en toffla, rrroligt! Den ligger ju under dig ser jag nu, ännu roligare!

2009-12-08 @ 22:26:54
Postat av: Frida.

Jag tycker du va fin som blond och att du ser liten ut.. Men ingen verkar ta mitt parti, är det jag elr ni som behöver glasögon!? :p

2009-12-09 @ 19:15:09
URL: http://dolfens.blogg.se/
Postat av: tessan

herrejesus amalia... jag tittade påbilden och tänkte vilka snygga vänner hon har..synd att hon inte va med på bilden själv.. men va fan??? blond.. visst är det väl den bästa tiden i livet när man e blond? fan vilken pingla.. fast du vet ju att ja tyckr att du e skitsnygg alltid!!!?? ses imorgon

2009-12-09 @ 20:43:40
Postat av: Madde

Hahah Emmmah vilken fin bild du lagt upp på oss ; ) a faktiskt man kan undra vad jag gör och varför jag bara har en toffla, skumt.

2009-12-10 @ 19:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0