Otto.

Idag var dagen då superbebisen Otto döptes i Mälarhöjdens kyrka. 
Lyckliga jag fick one-on-one time med honom innan dopet då jag fick äran att åka med värdfamiljen till kyrkan och dessutom "hålla honom" (låter som att jag är 5 år) under tiden de fixade de sista bestyren i kyrkolokalen. Lycka är...

Ceremonin var sagolik. Mamma S är en otrolig sångerska och hon pluggar dessutom till sångpedagog. Hon har körat med Fredrik Kempe bl. a, det ni! Och moster är en minst lika otrolig sångerska med en lång CV med kända människor och musikaler.

Så det var ju inte helt osannolikt att det var en ovanligt bra och uttänkt repertoar på detta dop.
S:s gospelkör ställde upp med 2 låtar och storasyster sjöng denna låt.


Jag blev tagen med storm! Vilken kvinna, vilken sång, vilket framträdande..! Järnspikar, att det inte var jag som hann först med den låten till mitt barns dop. Då förstår ni hur bra det var.
Blödig som jag är vattnades ögonen några gånger såklart, men till min stora lycka var prällen så lättsam att det inte blev så råallvarligt som det lätt kan bli i kyrkan. Sen blev stämningen genast ganska uppsluppen tack vare min bänkskompis, en 1-årig flicka med myror i brallan som envisades med att kasta nappen i golvet 1000 gånger och dra mej i håret.
Tack ljuvliga Otto, för att jag fick vara där idag!

(Det är inte Otto i egen hög person i videon utan en random baby. Jag vill bara att ni ska lyssna på låten. Det är ett stycke musikhistoria.)

Igår var Fantastic Four samlad igen. Vinet flödade tills det plötsligt var helt slut. M trollade fram en öl och en cider som vi delade på och det gick ju rätt... fort. Sen dök det upp en miniflaska mousserande som försvann lika fort som den kom. Det kanske är dags att inse att intaget är lite större än vi trott?

Kalaset slutade med att vi försökte oss på den skrotade "turkdansen" man körde på varenda disco samtidigt som man skrek "Ou ou!" Ja, det kan hända att jag gjorde det på den tid det begav sej. Och jag vet att ni också har gjort det. :)
Turkdansen goes a little something like this - plocka äpplen, kasta på mormor... Oh sweet memories.

Vad ska ni göra i helgen?
XO.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0