Footy!

Så var första dagen på praktiken avklarad! Det känns jättebra, handledaren är hur gullig som helst och jag fick faktiskt göra en pedikyr. Och nu sitter jag här och luktar fot, hur obehagligt som helst. Jag har försökt lokalisera varifrån det kommer, men det verkar som att det har yrt in i mina porer. Sedan stängdes porerna och nu kommer jag att lukta fot för alltid. Nån annans fot.




Jag älskar det engelska språket. Det är därför jag ibland låter som Victoria Silvstedt och varvar svenska och engelska om vartannat, allt man säger blir så mycket roligare och får en helt annan tyngd än man nånsin kan få med svenska.
Min kära vän A är absolut inte dålig på engelska (jag understryker det igen; du är bättre än vad du tror!) och tar engelskalektioner på måndagar för att - bli bättre. Hon har framkallat några råsköna missförstånd på sistone.

Situation 1. Aussie guy steker pannkakor åt A. Han viker dem så de ser ut lite som... crepes. A vill fråga om det är "såna där crepes" men säger istället:

- "Is this CREEPS??"
Hon fick bara en massa suckar till svar.

Situation 2. A pratar med aussie guy i köket. Han undrar varför det var så himla mycket folk på stan samma kväll.
-"That's cause it's pay day".
-"What now? Pay-pay..?! A, come on! You can't be THAT bad!"
-"No, I didn't say pay-pay! I said pay DAY."
-"No you didn't."
-"Yes!"
-"NO."

Det här kanske är helt meningslöst för en utomstående, men jag tror nog man kan se humorn i det. :)
En annan kompis med samma namn vägrar prata engelska framför folk, så när vi är utomlands svarar hon engelsktalande på svenska.
Kom igen tjejer och killar, vi kör på fastän de fattar hälften! Det blir många skratt på vägen iaf, det är ett som är säkert. :)

X.


Kommentarer
Postat av: A

Måste tillägga att kl var 5 på morgonen och det var en hel del sprit inblandat... Jag var iallafall inget white trash ena kvällen:-)

2009-11-02 @ 22:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0