Helgen so far.


Sötnosen på bilderna är lilla Casper, A:s ögonsten som fick dela mattes uppmärksamhet med mej igår kväll.
Vi drack vin, åt alldeles alldeles för mycket godis och så gjorde jag en ansiktsbehandling på henne - självklart innan jag gick in på vinet... vad trodde ni?

Casper har för övrigt en likadan Kiss som Sandra. Den syns i bild, det är den där knallgula filuren som är... inte alltför lik riktigt kiss, men what the heck.

Innan jag åkte hem till A stannade jag förbi hemma hos mamma som hade Sonny på besök. Vi gjorde en massa "vikgubbar", ni vet när en börjar rita huvudet och så viker man och så får näste man på tur rita överkroppen osv. Det tog ett tag innan vi hade rett ut begreppen "överkropp", "underkropp", "midja" - vilt gestikulerandes så att pojken skulle förstå - men undan för undan blev gubbarna bättre och vips (!) hade vi fått fram den här sköna kock-clown-sjöjungfrun. Hur häftig som helst!

Idag har jag hängt med min P. Tanken var att vi skulle ta bilen till Häringe slott och ta en mysig fika. Slottet är sagolikt och har en massa härliga rum med råball inredning och smarrig fika.
Men. Men. Men. Så hade lilla jag lyckats paja vindrutetorkaren på bilen för några dagar sen och vi har faktiskt en uppsättning extra torkare hemma, och alla har sagt att "det är ju hur enkelt som helst att byta torkarblad, det är bara att knipsa..." så det hade inte varit några problem - vi hade bara behövt byta ut torkarbladet och off we go!
Men vadå knipsa?! Vi försökte knipsa i 20 minuter, men det var inget som fick det där bladet att släppa från fästet.
Då blir man glad.
Och så tar man P under armen och knallar ner till centrum för att titta i affärer istället... suck! :)

Vi har iaf druckit goda Sierra Nevada Pale Ales och ätit biff med hemmagjord coleslaw och klyftpotatis. Coleslaw'n måste ni bara prova, it's the shit! Coleslaw a la Kött-Oscar kallar vi den. Oscar är en Gud när det kommer till mat. Amen.

X.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som en riktigt bra lördag ändå i mina öron! Vad kul att göra ritgubbar, det var inte igår. Det får vi prova nästa termin!



Just det: kisset!! Har inte betalat! Och så kräver jag dej på en macka utan att du säger nåt...

2009-11-08 @ 12:44:42
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Nu när vi har ritat av lärarna (check!) kan vi gå över på gubbarna, ja. :)

2009-11-08 @ 22:58:40
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/
Postat av: Anno

Casper hälsar att han är så glad över att få vara med i din blogg, 10 min of fame! Han hälsar också att det var ett jäkla tjat om samma ämne sista 3 timmarna, dvs 00.00-03.00 :)

2009-11-10 @ 13:34:25
Postat av: Emmah

Det här är hans chans att lyckas, I'm telling you... :)

Och lite tjat i 3 timmar är väl ingenting ovanligt?

2009-11-13 @ 08:33:06
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0