Lucia.

Jag vet att jag är tidigt ute, men jag kunde inte låta bli att kolla om det fanns några videos från Lucia i Globen på Youtube. Till min stora lycka fanns det!
Som alla vet så gick jag i Adolf Fredriks musikklasser, som varje år arrangerar en Luciakonsert i Globen. Det är tradition sen jag vet inte hur många år tillbaka... Världens största Luciatåg, inte så svårt att uppnå eftersom det i princip bara är Sverige och finlandssvenska områden i Finland som firar Lucia. Men ändå. :)
Även om vi hade många konserter med många olika teman varje år var just det här årets happening, det absolut mysigaste som fanns.

De har tyvärr slutat lussa i Globen, de tog bort det för något år sedan, varför vet jag inte.
Lucia betyder fortfarande mycket för mej och jag önskar att de kommer att återinföra denna tradition så att jag kan gå som åskådare. Kan verkligen rekommendera att gå på nån Luciakonsert med AF:s musikklasser, det är mycket tid som ligger bakom dem och jag kan lova att eleverna sjunger för allt de är värda! :)








Det är väl aldrig fel att tjuvstarta julstämningen lite? Synd bara att man blir så förbaskat sugen på glögg och pepparkakor!

X

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag veeet, jag sa ju förut att jag var så sugen på att gå hem och julpynta!! Men det kanske skulle kännas lite knäppt att ha julgrejer framme redan innan allahelgona...? Gissar att jag skulle vara bra trött på julgardiner redan till lucia.



Vackert var det, från Globen. Och, nähej, jag visste då inte att du gått i Adolf Fredriks musikklasser.



Kanske skulle köra lite glögg och pepparkakor på torsdag eftermiddag.......?

2009-10-27 @ 20:33:35
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0