Mitt hjärta stannade kvar.





Förra våren var P och jag i New York. Det kändes som att komma hem! Jag är USA-fantast och undrar varför i all sin dar jag inte har åkt dit tidigare. 

New York har allt; grönskan (hur vackert är inte Central park?!), utelivet (okej, vi kom aldrig dit. Jetlaggad som man är vaknar man 6 på morgonen och stupar i säng innan 00), sirenerna (det låter som ett avsnitt ur en actionrulle, på repeat), shoppingen (need I say more?), otroligt trevliga invånare (jag vet inte hur många det var som började prata med oss, apropå ingenting speciellt. På tunnelbanan, på gatan, i baren...), strandliv (längst ut i Brooklyn ligger ju Coney Island med sin långa sandstrand och sitt uråldriga tivoli. De har t.om. ett "Shoot the freak"-stånd, hur urflippat som helst! I Coney Island finns det dessutom inga turister, bara härliga jazzkatter), affärer som är öppna dygnet runt, bagels för 1 dollar styck, pittoreska områden nere i downtown Manhattan, financial district (häftiga byggnader och ground zero. Twin towers måste verkligen ha varit enorma, för de har efterlämnat en gigantisk lucka!), Little Italy (är ju en turistfälla, men det är pampigt att gå på Mulberry street där de stora maffiabossarna en gång bodde), Brooklyn bridge (en av världens längsta hängbroar i trä, tror jag. Inget för höjdrädda, genom träbrädorna man går på ser man nämligen vattnet. Och brädorna har gjort sitt, om man säger så), världens godaste köttbitar (paradise for all you beef lovers!)... osv, osv.
Jag har säkert glömt en miljon dunderställen och skulle verkligen kunna fortsätta i två timmar, men det ska jag inte.

En liten detalj är att kortet med en port på, en mörkbrun dörr - det är Carrie i Sex & the City's port! Det var förbjudet att fota då tjejen som numer bor där är trött på alla som hänger utanför hennes hem - men... it had to be done! :)

Vi åkte hem med brustna hjärtan och de har aldrig riktigt läkt. Ibland kan jag få en hård klump i magen av saknad. Aj. Men våra planer är att åka dit nästa år, jag ska bara vinna på lotto först!
En vacker dag ska vi flytta dit. Men jag vet inte hur jag ska kunna leva utan alla nära och kära! Så ni får flytta med helt enkelt, hela högen. Tänk på saken iaf. :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Har tänkt färdigt! Flytta ligger ju liksom ändå i planerna...



Har också varit i USA, dock i Fort Lauderdale, Miami och Orlando. Har lite samma känsla, man är ju på inga sätt färdig med den grejen! Föreslog hemma att vi skulle ta ett banklån (lite no-no, faktiskt) och åka till våren. Det bemöttes med ett grymtande, så jag gissar att det blir basgruppsmöten även till våren.



Ja, jag har tråkigt.

2009-10-22 @ 19:35:33
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Ja. Ni kan bygga ert hus på Manhattan istället, förträffligt! ;)



Florida ja... fy vad underbart. Jag tycker att ni tar det där lånet och åker. Se det som en investering i familjen, när ni ändå fick avslag på husbygget.



Hoppas ni kommer iväg till norra brunn ikväll!

2009-10-22 @ 19:47:01
Postat av: Sandris

Emmah! Ta med mig. :)

2009-10-22 @ 20:52:48
Postat av: Emmah

Sandra, du är redan nedpackad. :)

2009-10-23 @ 06:20:00
Postat av: mamma Lena

Nej,Emma.Du flyttar inte!Därmed basta!Tänk på mammis.

2009-10-24 @ 16:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0