Telefonplan.



Jag har inte riktigt fattat grejen med den här älgkamelen vid Telefonplan. Den är himla märklig och nästan lite läskig men visst dras man till den. Har bara sett den på bild tidigare, men nu såg jag den faktiskt IRL i helgen! I like it. Vi bara måste klättra upp på den nångång, it has to be done. :) Bilder kommer upp här på bloggen om det uppdraget genomförs, var så säkra!

Och när man hör bakgrunden till denna skapelse blir det helt plötsligt lite tyngd i det hela:

"– Min ambition med konstverket har varit att manifestera tankar om vad nytänkande och design kan representera i dag. För att göra detta ger jag ”liv” åt en ny art, en hybrid som är ett resultat av och representant för möten mellan kulturer av skilda slag och en symbol för ett område i ständig förändring."

Mäktigt, men fortfarande lite obehagligt.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Steget mellan konstnär och att inte ha alla hästar i hagen är inte alltid så stort.



Vad f-n är telefonplan??

2009-10-26 @ 19:37:50
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.see
Postat av: Emmah

Det kan man lugnt säga..!



Det ska jag tala om för dej, det är en t-banestation (eller ett område, då!) på röda linjen. Det kanske är värt en tripp? För det känns som att man är på en sjuhelsickes drogtripp när man ser Den.

2009-10-26 @ 20:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0