Bombs over Tallis.

Idag har jag "barnvaktat" (hatar det uttrycket, jag har ju hängt frivilligt med) min lilla Sonny. Och det är fasen vad liten har blivit stor.
För idag har han tappat sin första tand och i förrgår lärde han sej att cykla utan stödhjul. ♥

Jag har vid nåt tillfälle berättat för Sonny att "när jag var liten, då gjorde vi minsann bakpulverbomber med hjälp av den gula plastkulan man får i ett Kinderägg, bakpulver och vatten". Det snappade han ju upp och så lovade jag sådär i förbifarten att vi skulle göra det nångång.
Den gången fick bli idag, bestämde vi. Vi gick till kiosken för att införskaffa oss ett Kinderägg och när Sonny hade placerat ägget på disken stirrade han allvarsamt på killen i kassan och sa högt och tydligt "vet du vad vi ska göra? Vi ska göra en BOMB!!!"

Både killen i kassan, männen som spelade på Lotto och jag blev helt paffa. "Va... nää... ssschh... asså det är ju ingen BOMB bomb vi ska göra..." mumlade jag och snodde med mej Sonny under armen fortare än kvickt.



Och nu sitter jag här och stinker brandrök. Popcornen vi skulle mumsa på brann upp i syrrans micro. Resultatet blev såklart att jag öppnade köksfönstret på vid gavel, så när åskovädret kom från ingenstans blåste det ner en blomkruka i tusen bitar. Tur att man kan avlasta syrran ibland! ;)





Kommentarer
Postat av: Sofia

Det där var det roligaste jag har läst på länge! Var tvungen att delge hela familjen inklusive mormor och morfar och allt! Jättejättekul!!!

2010-04-29 @ 22:04:16
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Haha, hälsa mormor och morfar! :)

2010-04-30 @ 13:11:24
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0