Stockholm står kvar, men jag ligger.



Nu är jag hemma efter några dagar på Selma Spa i Värmland. Hur skönt och välbehövligt det än må vara att resa bort så kan jag inte annat än ge efter och hålla med den gamla uttjatade klyschan "borta bra men hemma bäst".
När man kör E20 (jag har kört den alldeles för många gånger den här sommaren. Det är som att det är den enda vägen ut från Stockholm, men så är det ju inte på långa vägar...) hemåt och kommer till Alby så vet man att man är nära. Då höjer jag alltid musiken och slår en knuten näve i takt med musiken, bratstyle. Det måste vara något med Stockholmsluften...

Den här låten älskade jag när det begav sig 1992. Det svänger ju för tusan, Orup!



Ikväll ska jag på reunion med klass 9B vid Reimersholme - 10 år senare. Det ska bli kul att se vad det har blivit av alla. To be continued...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jo, tack, jag vet preceis vad Borta bra men hemma bäst innebär! Kan inte annat än att hålla med. "Ack, Värmeland Du Sköna, Du Häääärliga Land..."



Ha en jättekul återträff, jag hade ASKUL på min!

Kram

2010-08-28 @ 16:27:27
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Frida.

Hahaha bratstyle Emmah, den måste du köra i höst för jag vill jag inte missa ;p Stor kram o hoppas träffen va grejt :)

2010-08-29 @ 19:53:23
URL: http://dolfens.blogg.se/
Postat av: Emmah

Värmlandsvisan är en av mina favoritsånger och den slår alla Sthlmslåtar med hästlängder. ;)



Fritiof, jag ska köra brathanden på en av era ostrontisdagar - det är ett löfte! :)



Kram på er!! ♥

2010-08-29 @ 22:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0