Lycka är...

Jag älskar amerikanare! Bilarna alltså. Jag har alltid varit fascinerad av dem. Storleken, ljudet, klädseln.
Och med det kommer ju killarna med träskor, börna däck på torget, köra raggarrundan på stan. Man måste älska livsstilen.

Varje sommar är det cruising i vår lilla stad i Dalarna. Det är en av få helger som antalet besökare i Säter stiger från 10 lojala (min familj och släktingar) till 70 000 random. Jag är en given åskådare och ni kan hoppa upp och sätta er på att jag faktiskt kan en massa bilmodeller. Min personliga favorit är Buicks.

... ... ...

Den här sommaren gick min dröm i uppfyllelse. Pappas barndomskompis, som skulle vara med på cruisingen, kom på oväntat besök i sin citrongula - Buick. Tror ni att jag och syrran blev glada när vi fick åka med?
Glad är bara förnamnet. Jag höll på att kissa i trosan av excitement.










Jag har åkt raggarrundan i knappt gångbara Fårdar förut, men det här var nånting helt annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0