Trubbel i klädparadisio.


På väg till Tigers modevisning.

Min partner in crime A är ju stylist, så hon har haft fullt upp med att springa på visningar nu under modeveckan.
I onsdags hade hon en plats över till Tigers modevisning i Kungsan. Egentligen är inte kläder och mode riktigt mitt forum, men jag älskar ju att testa allt nytt minst en gång så det var en självklarhet att tacka ja.

Tills jag insåg att det skulle bli ett helvete att hitta något i närheten av moderiktigt i min garderob. Så jag gjorde det jag alltid gör när jag inser mina begränsningar - jag klär ner mej. Hellre underklädd än ett halvtaskigt försök till att vara inne, alla gånger i veckan.
A hade lugnat mej med att det inte är så stifft och uppklätt som man tror, så jag tänkte att jag nog borde smälta in någorlunda i alla fall.
Som vanligt så är det ju alltid just den dagen man själv ska försöka sig på nånting som det är Avslutningen för modeveckan med tillhörande avslutningsfest på Berns. Alla var uppklädda till tänderna. Yes, this is my lucky day! tänkte jag. Gud, du vet verkligen alltid hur du ska få till en skön twist på närvaron.

Nu är det faktiskt så att jag alls är särskilt brydd av vad jag har på mej eller inte längre. Jag har och kan trots allt gå ut på Stureplan iklädd sneakers om jag så måste, det är det inte alla av mina vänner som kan vill jag lova! Därför kan jag även gå på en otroligt kändistät modevisning iklädd chinos och sneakers. Det är ju gratis vin, hallå?

Annat var det när jag var 18 år och jag och syrran skulle gå på Lena Philipssons show på Hamburger Börs. Vi började med ett glas vin hemma hos henne på Söder och av någon anledning kom hon på den briljanta idén att hon skulle styla mej inför kvällen. Min syster har alltid varit lite mer åt baggyhållet när det kommer till kläder, så det hela slutade med att jag såg ut som en liten hiphoppare. Hemma hos henne var det lite roligt att vara klädd som någon annan men jag var så nära att bryta ihop i tårar när vi kom fram till HB. Det var ju liksom inte jag. Så obekväm som jag var den kvällen har jag aldrig varit i hela mitt liv.

Nu är jag bara jag.






Kommentarer
Postat av: Sofia

Det finns stunder (återkommande) då jag skulle vilja vara duuuu!! Lever för tillfället ett undermåligt svenssonliv som saknar både energi och goda skratt.

2010-08-20 @ 20:06:59
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Sofia

Skitsnygg på bilden, förresten :-)

2010-08-20 @ 20:08:23
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Sofia

Abschlussprüfer flesdo.



Vet du vad det är? Det var den captcha kod som jag fick skriva in i ovanstående kommentar!! Hade inte ens en aning om hur man skrev ü, men jag lyckades!!

2010-08-20 @ 20:10:16
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: mamma Lena

Min lilla gumma!Du är alltid fin,vad du än har på dej.Det är dagens sanning.Pussar.mams

2010-08-20 @ 20:41:32
Postat av: Emmah

Sofia, min härliga vän, jag hoppas att vi hinner med några goda skratt på söndag!! Ska bli så roligt att se dej igen!

Du gav mej iaf ett högt gapskratt rätt ut alldeles nyss - Abschlussprüfer flesdo..! Jag var tvungen att kolla upp det på Google translate, det har nånting med revisorer att göra. Nu vet vi.



Mamma, tack för lite fredagspepp! Älskar dig.

2010-08-20 @ 21:44:25
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0