Salam aleikum!

Jag är helt såld på sån här musik. Inte för att det är nåt fel med den - alls - men det känns liksom inte jag. Det är lite av en utomkroppslig upplevelse och den känns riktigt befriande. Den här sommaren har jag upptäckt en massa nya sidor hos mej själv, älskart!





På en av de förskolor jag har jobbat på pratade 90% av barnen arabiska hemma. En liten pojke vi hade resurstid på då hans tal var underutvecklat var en av dem. Han pratade faktiskt inte alls, men förstod precis allt man sa. Mamman, som knappt kunde nån svenska alls, kallade honom Hamoudi.
Fair enough, tänkte vi. Eftersom hans riktiga namn var snarlikt var det ju hans smeknamn, såklart. Så efter ett tag blev det bara så att han var Hamoudi för alla - både barn och personal. Han riktigt myste när han hörde sitt namn, men så var han också en riktig liten myskille to the bone.

En dag var det en annan förälder som reagerade när pojken tilltalades.

- Ni vet att "hamoudi" betyder "älskling" på arabiska va??


Kommentarer
Postat av: olga constantopoulou

dags att hänga med på grekfest då emmah hahahah

2010-08-09 @ 18:49:56
Postat av: Emmah

Du, det var det för länge sen! Jag vill kasta tallrikar och dansa runt vinglaset. Hela shebanget på en gång gärna.

2010-08-09 @ 22:49:53
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/
Postat av: tessan

bra jobbat haha emma du ska få musik av mig habibi

2010-08-09 @ 23:08:11
Postat av: olga constantopoulou

får ta o åke till solna i fira min födelsedag på det där grekstället;)

2010-08-10 @ 17:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0