Vi bjuder upp till dans.

Jag blev kallad både "honey bunch" och "sunshine" på sms häromdagen. Vilken härlig befrielse från alla tråkiga "gumman" och "hjärtat". Missförstå mej inte nu, det är ju fortfarande så att man tager vad man haver. Jag säger absolut inte att jag är bättre själv, för här har ni drottningen av "babe". Det är ett smeknamn jag missbrukar värre än Maria Montazami konsumerar läppstift. Och inte är det svenska heller...

Det är ju den förgrymmade engelskan som får våra svenska smeknamn att framstå som små grå panelhönor i jämförelse. Och ingen vill ju bjudan in en sådan till dans. Så platt, intetsägande och töntigt.

Jag vill slå ett slag för att vi måste utöka våra vokabulär vad gäller smeknamn på svenska. Idag är jag er Fredrik Lindström och jag vill att ni ger mej era allra bästa smeknamn. Det finns inga regler. 

Jag ger er en vecka innan jag utser vinnaren. Vinnaren utlovas alltså ett riktigt pris! Så sätt igång och skriv era allra bästa smekisar i kommentaren så ska vi se till att vi också får dansa.





 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Mitt bästa smeknamn är nog Jeatan uttalas: schetan.. Ja Emmah du har ju hört det föut det är min kära barndomsvän Jeanette. Hon ogillar namnet men jag gillar det desto bättre hur kan man tänka på skit eller bajs när man gör det namnet?!

2010-08-13 @ 10:48:40
Postat av: tessan

hahahahah schetan...

jag har en äcklig en... om det kvinnliga organet...

GRYTAN! förfärligt äckligt om ni frågar mig och jag tror att det egentligen skulle va "grottan" men ja.... sen klassikern geggvecket den e ju inte heller nå mumsig :P

2010-08-13 @ 23:08:22
Postat av: Sofia

I ett sms eller liknande så tycker jag att det är oemotståndligt sött att kalla någon för Socker. Jag skulle bli jätteglad.

2010-08-15 @ 13:15:30
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Alma

Mamma brukar skriva "hej Spöket" till mig. Hon säger Spöket till mig för att hon tycker att jag är för bra för att vara sann, overklig liksom.

2010-08-15 @ 19:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0