My precious.



Fredag = fredagsmys! Vi har myst på oförskämda mängder prinsesstårta, brownies, godis och läsk i skolan idag. Hälften spydde, resten dog...
Och jag fick en jättefin födelsedagspresent av Sofia. Det är nämligen så att jag är en sucker för motivationssmycken. Utan att veta om denna fetisch hade hon köpt ett halsband med tre ringar med text på. "Skrattrynkor går inte att köpa" står det på den ena, och så tänkte hon skriva "du ger mej rynkor" på ett kort. Jag blev riktigt rörd!

Igår kväll var vi ett gäng tjejer som firade M på Papá. Jag, M och S möttes tidigare och beslutade oss för att gå dit och ta ett glas innan resten ramlade in. Personalen var otroligt trevlig och vi välkomnades med ett glas champagne. Det var ungefär där min plan om att bara ta ett glas vin under kvällen raserade. Nej, jag blev inte full, men när man är 26 är det mer en regel än ett undantag att man vaknar dagen efter några glas vin och inte känner sej fräsch som en nyponros. En annan sak som händer när man klivit över den bekväma närmare-0-än-50-tröskeln är att man säger saker som "nästgårds". Jag lyckades somehow smyga in ordet i flera meningar, huvva!

Men en sak - jag gillar inte när man beställer in en Frutti di mare och det ligger en massa babybläckfiskar i maten. Det borde verkligen stå en varning i menyn; "INTE för kräsmagade". Jag vet att det är "exklusivt", men kom igen - vill jag titta på djur så går jag till Skansen!








Kommentarer
Postat av: Sofia

Sååå roligt att jag träffade så rätt! För mig känns det viktigt att ge en gåva med en tanke bakom, som verkligen är ämnad åt personen i fråga. Det där lät präktigt, men jag är så glad över fullträffen.

2010-02-27 @ 16:01:43
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0