Vinna eller försvinna!

"Det är ingen tävling" står det på en av ringarna på mitt halsband jag nämnde i förra inlägget. Joho! det är det. Jag är med och tävlar precis här och nu. Jag har nämnt Egoina förut, den enda bloggen jag faktiskt följer. Hon är sådär skönt galen, jag älskar hennes humor och skrattar ofta högt och freakinglishly för mej själv när jag besöker hennes sida!
Nu har hon en tävling där man kan vinna 2 st biljetter till melodifestivalfinalen i Globen. Klicka här för att tävla du med!





Motiveringen lyder:

Min relativt nyvunna vän och klasskamrat Sofia är och har alltid varit besatt av Melodifestivalen. Jag tror bestämt att hon föddes med en neonrosa glitterbody och tillhörande lårhöga stövlar. Hon kan precis allt om bidrag, årtal och vem som har legat med vem inom schlagervärlden. (Okej, den sista kanske jag hittade på, men det skulle inte förvåna mej om hon faktiskt visste..!) Jag lovar att hon skulle ta schlagergurun Björn Kjellman i en duell om gångna melodifestivaler i sömnen!
När vi hälsade på henne i Karlstad för 2 veckor sedan var det liksom ingen tvekan om att vi skulle se melodifestivalen tillsammans. Sofia laddade med att lyssna igenom bidragen på nätet några timmar innan. (Jag trodde inte att folk gjorde sånt, det som blir blir?) Vi skulle äta middag innan. Hennes adorabla döttrar hade pyntat bordet med stjärnor och "M" som i melodifestivalen, för det är sånt mamma gillar.
Efter att ha lyssnat på bidragen några gånger vet hon precis vilka som går till andra chansen, vilka som går vidare direkt till final och vilka svenska folket tycker är "så himla gulliga, jag vet! Vi röstar fram dem farligt nära finalplatserna!" och vilka som är riktigt bra men som Sven och Inga hemma i tv-soffan bara tycker är ploj. När klockan är halv åtta och vi fortfarande inte har satt oss ned för att äta bara måste (!) Sofia åka ned till centrum för att spela på bidragen.
Vi fick sedan kasta i oss den omsorgsfullt tillagade maten för att hinna bänka oss framför melodifestivalen. Pjuh! Så här lever Familjen Melodifestival. Det är ingen vila eller ro i dessa hektiska schlagertider.

Jag skulle så gärna vilja vinna biljetterna för att få se hennes ögon glittra ikapp med bodyn från födseln - som antagligen ligger i ett tryggt förvar i en garderob nånstans i Karlstad - när hon får titta på det som hon gillar allra bäst. Live. Och utan barn.
Jag skulle bara luta mej tillbaka och drunkna i Andreas Johnsons ögon.



P.s. Ni undrar såklart om hon vann pengar när hon stack ut mitt-i-maten och spelade? Klart hon gjorde! True story!! :) Jag måste också börja spela och få ett tillskott i min sorry-ass-student-kassa. Här spelar man schlagerbingo!

Kommentarer
Postat av: Sofia

MOAHAHAHAHAHAHAAAAAA!!! Det där skulle kunnat ha handlat om mig....ehh,ja....



Skitsnygg motivering, om du inte vinner så ligger det ett uttalat schlagerfusk någonstans och vinnaren borde DISKAS!



Du är underbar, jag älskar dej!!

2010-02-27 @ 15:57:32
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0