There's only one book and it's not the bible.

Det här är troligtvis det enda boktipset ni nånsin kommer att få av mej. Jag är tyvärr (!) fruktansvärt dålig på att läsa böcker. Och även om jag läser böcker ibland så är det sällan jag läser ut dom helt, jag kommer av mej nånstans mitt i och sedan faller projektet i glömska.

Men för några år sedan läste jag en bok utan att ens lyfta blicken från den och som totalt fastnade i mitt minne och i mitt hjärta; Flickan från ovan av Alice Sebold.



Den handlar om en 14-årig flicka som blir våldtagen och mördad men som från sin utkiksplats bland molnen följer familjens sorgearbete och jakten på mördaren. Den är så gripande och ni bara måste läsa den pronto, babes.

För att snart är det dags för något jag har väntat på så länge, något som har tagit så många år att göra och som inte kommer en dag för tidigt; en filmatisering av denna bok. Det är ingen mindre än Peter Jackson som har regisserat, ni vet han som har gjort filmer som Sagan om Ringen-trilogin. Det är ju som uppdukat för succé! Så spring till bokhandeln, åk pulka till bibblan, sno den av grannen - skiter i vilket - se till att ha läst ut den tills biopremiären går av stapeln den 2 april!





Kommentarer
Postat av: mamma Lena

Har du boken kvar?Kramis.Mams

2010-02-03 @ 19:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0