Cruisin' down memory lane.

Vi går ju mot ljusare tider. Snart sommar. Äntligen på väg!



På Spotify hittar man ju gamla godingar man inte har dammat av på några år. Som Håkan Hellström, t. ex.

Jag är ett gammalt Håkan-fan.
Jag fick hans första album "Känn ingen sorg för mig Göteborg" av Erri på min 17-årsdag. Jag blev överlycklig. Gud, vad jag har lyssnat sönder den skivan. Gråtit till skivan. Skrattat till skivan. Festat till skivan. Sovit till skivan. Och framför allt sjungit med till skivan. När alla andra ratade honom har jag till och med fått mina föräldrar att pumpa lite up tempo Håkan i bilen, och gilla det.

- Kids, don't try this at home! -
När jag var 17 var jag kär i en kille som bodde i Hedemora. Jag och E åkte upp en helg på hösten som en överraskning. Men det vi inte visste var att killgänget hade åkt till Gävle för att festa över helgen. "Jävla Gävle" kunde inte sägas för många gånger när vi var strandsatta vid en mack i hålan Hedemora och skrålade "Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt"...
- Kids, don't try this at home! -




Och en till sak som har satt djupa spår i mitt hjärta; Hultsfred 2001...
När man är 17 år och kär, på väg att åka på första festivalen tillsammans med Erri, pojkvännen och grabbarna, ens musik-Gud ska spela och man är i extas av förväntan - då är det ganska jobbigt att falla på mållinjen med Hultsfredbiljetten i handen. Ja, jag blev dödssjuk natten innan vi skulle åka. Det är inte många gånger jag har gråtit så mycket som den timmen ZTV visade Håkans spelning live från Hultsfred. Verkligen förstörd och otröstbar.

... Men det jag ville komma till var att:

1. Trots den härliga snön längtar jag efter ljumma sommarkvällar och sol!!!

2. Med lite Håkan i vardagen kan vi alla få känslan.









Kommentarer
Postat av: E

ha ha ha... gud vilken hemsk kväll det var vid macken!! ha ha ha... ett minne JAG glömt! titta vad du kan :P

2010-01-08 @ 18:00:47
Postat av: Emmah

Hade du?!? OHYES, äntligen får jag nöjet att damma av ett minne du har glömt! :) Det var kanske inte det bästa minnet, men så här i efterhand kan man ju skratta åt det...

2010-01-10 @ 01:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0