Oops, I did it again...

Biblioteket driver in pengar i äkta maffiastil.



Lånar man böcker där och råkar glömma lämna tillbaka dem i tid, eller ens alls, skickar de inte en enda påminnelse. Efter 85 dagar (!) får man en räkning på flera hundra kronor.
Det är som att de vill att man ska glömma att lämna tillbaka böckerna så att de kan tjäna en massa kosing.
Jag kan iaf tycka att de borde vilja ha tillbaka sina böcker i tid istället, så att andra låntagare kan ta del av dem?

Det här är alltså andra gången jag gör samma misstag. Jag lånar bara böcker till skolarbeten. När jag har använt dem färdigt gömmer jag dem antingen längst ned i min annars så organiserade skolhörna här hemma eller längst in i skåpet i skolan.
I min lista över 2009 borde jag lägga till att biblioteket var en av de grejer jag lade ner mest pengar på under året. Konstigt. 

Så klasskamrater; jag hoppas vi alla (jag inkluderar mej själv) ser det här som en läxa.




Kommentarer
Postat av: Frida.

Man lär sig av sina misstag, eller kanske inte!? :p Jag ser det utan tvivel som en läxa!

2010-01-13 @ 15:57:51
URL: http://dolfens.blogg.se/
Postat av: Sofia

Å fy farao vilken tråkig utgift! Kanske ska köpa böckerna nästa gång?

Har du inte lämnat ditt mobilnummer? Jag får alltid en påminnelse på sms 6 dagar innan om att det är dags att återlämna. Oftast är man färdig då så att man kan lämna in direkt.

2010-01-13 @ 17:03:09
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Det skulle onekligen bli billigare att köpa dom med en gång... Visste inte att man kan lämna mobilnumret, det låter ju som nåt som skulle passa mej. Tack för tipset!

2010-01-13 @ 17:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0