Speedracers.

Gokart var väl investerade 7 minutrar! :)



Vi var på Stockholms största gokartbana (?) i Hammarby Sjöstad.
Förutom ett företagsrace och två killar som stod på tur före oss på tur så var det helt folktomt, hur lyxigt som helst! Så jag och A fick banan helt för oss själva. Det var nog tur för alla andra, vi var livsfarliga på banan. Ni kan få spekulera själva i huruvida vi var bra eller dåligt livsfarliga...

Innan vi körde fick vi en genomgång i regler på banan. Det fanns ungefär 10 olika färger och mönster på flaggor som kan hissas upp om man har gjort ett snedsteg. "Om jag visar upp gul/röd/grön flagga..." - hur många somnade? Hur många kommer ihåg? Hur många är färgblinda?!




Jag måste tyvärr erkänna att A var nästan 2 sek snabbare på våra bästa rundor. Skit också! Jag kräver revansch.

Efteråt åkte vi hem till A:s mammas lägenhet för lite vin, Paradise Hotel och på tok för många jordnötsringar. Det var jag, A och Casper. Vi lånade Casper till en liten imitation av en hund på andra sidan jordklotet som gillar Schmacko's. Coolt att han kan engelska, förresten! Schysst partytrick...








Kommentarer
Postat av: Anni

HAHAHAHA, jag tror jag döör av skratt!! Vilka störda människor vi är!

Stackars Casper, vadå utnyttjad;) Tur att hunden är glad bara man leker med honom, sen spelar det ingen roll vad det är för lek:) Tänk om ens liv skulle vara lika enkelt!



Och Emmah, du ska def få revansch :) Om du kommer ihåg vad den blå flaggan stod för..?

2010-01-06 @ 15:43:38
Postat av: Emmah

Jaaa, stackarns liten... klump i magen! Men han tyckte bergis att det var jätteroligt! (Intalning är ju också ett sätt att döva samvetet)



Du jag kommer faktiskt ihåg: en snabbare förare närmar sej, sakta in och kör åt sidan för att lämna plats! Lätt som en plätt!

2010-01-06 @ 15:48:17
Postat av: Anni

Bra Emmah! Vilken koll! Du kanske kan få jobb där i fortsättningen ;-) Och får du det så lovar jag att hänga där i princip varje kväll!

2010-01-09 @ 20:32:34
Postat av: Emmah

Bra extrajobb! ;) Jag ska springa runt på banan och vifta med flaggan som värsta Greasebruden! Och du ska få komma och köra hur mycket du vill, du kanske kan klå sonens rekord på 13 sek! :D

2010-01-10 @ 14:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0