Genius.

Jag har helt missat I en annan del av Köping. Varje söndagsmiddag tjatar pappa hål i huvudet på mej om "den där Tobbe", så förra veckan fick jag nog och gick in på TV4 play för att få det bekräftat - Tobbe är ju ett geni.



"Vad kostar den där - 1000 spänn?!"

Härlig inställning, tycker jag. Antingen är det så att ingenting är omöjligt för Tobbe, eller så är han rentav född med blått blod och ett badar i en pengabinge tillsammans med Joakim von Anka. Vem vet?

I det här programmet finns det mycket vi borde anamma;

Lindas tonårsförälskelser som får henne att fnittra obehärskat och skaka med sin hårt knuta tummen-upp. Hon går runt på rosa moln när hon och Mats har "blivit ihop" trots att han knappt tittar åt hennes håll och tycker att det "är väl okej" att hon är kär i honom. Snacka om tacksam och kravlös flickvän!

* Micke håller tal så fort en möjlighet uppenbarar sig - typ när alla sitter samlade vid middagsbordet - trots att han bara kan två ord; "pappa" och "kärlek". Det finns inga begränsningar utom de du sätter själv, liksom.

* Den lilla killen Tobbe jobbar med (har aldrig uppfattat hans namn) är sjukt snabbtänkt och kan rabbla upp hur många uttryck som helst på en lat person; Tobbe i det här fallet. Och trots att Tobbe mest svär åt honom är han jätteglad över att de är, som han uppfattar det, bästa kompisar.

* Mats, som är besatt av bilar, har börjat övningsköra trots att många har avrått honom från att ens försöka. Hans föräldrar bland annat. Kör, bara kör säger jag!

Och så har vi Tobbe. Jag tror inte att det finns så mycket att ta efter där mer än att han sprider glädje. Detta trots att han svär mer än han faktiskt säger något annat ord, tycker att precis allt är "åh, fy fan vad äckligt!", ständigt har ont i en eller flera kroppsdelar på samma gång och dricker kaffe när han inte svär. Ni kan ju tänka er hur mycket kaffe det blir.




Jag älskart!



Kommentarer
Postat av: Frida.

Hjärta köping gänget ;)

2010-01-28 @ 16:54:22
URL: http://dolfens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0