Vissa dagar mår man kuk.

Besökte Sofias blogg alldeles nyss och höll på att trilla av stolen av skratt. Hon är hemma med sin sjuka femåriga dotter. Det roliga med hennes tvillingdöttrar är att de är hejare på att skriva och skriver tydligen så fort de får någon minut över. De kan skriva ord som KARAKTÄR helt utan hjälp, true story! :)

Så här hade hon sammanfattat sin dag igår:


Såna dagar har man ju faktiskt också, eller hur? ;)

Detta påminner mej om min kusin Felicia som är två år yngre än mej. En gång när vi var små satt vi i köket på vårt landställe och ritade böcker. Felicia gjorde en bok om någon stackare som låg på Kukhuset. Jag förstod aldrig varför alla vuxna tyckte att det var så in i bengen roligt att hon hade skrivit sjukhus med "k" istället för "sj"!
Rätta mej om jag har fel, men jag tycker att det låter som ett ganska trevligt ställe att vara på.







Kommentarer
Postat av: Sofia

Det kommer en fortsättning. Jag påpekade att det var felstavat (men Kerstin stavas ju med K!) och var naturligtvis tvungen att tala om vad det faktiskt stod. Gjorde inget eftersom de inte förstår betydelsen av det, och den berättade jag INTE. Elsa tyckte att det lät så roligt, så hela kvällen gick hon och sa KUK till Irma. Micke och jag hade fullt sjå med att tala om för henne att det är onödigt att gå och säga så eftersom det inte finns någonting som heter kuk... Får kanske förklara det där på dagis någon dag.

2010-01-22 @ 17:38:27
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0