Majstången vet var den ska in...

Imorgon är det ju midsommarafton, årets bästa högtid! (Konstigt egentligen... varför skriver folk saker som "Imorgon är det midsommarafton!" på Facebook? Som att någon annan stackare sitter där och läser och "aa, men visst fasen..! Det ÄR det ju!")


Övade på att göra midsommarkransen idag, det gick sådär...

Vi ska upp till Dalarna och fira, där har jag firat midsommar alla mina levnadsår utom två. Jag verkligen älskar mitt Dalarna.
Så nu sitter jag här och väntar som ett otåligt barn på julafton för jag vill komma iväg nångång! Min lilla packning står i startgroparna i hallen och har gjort det i några timmar nu. Den där P kommer tydligen aldrig iväg från jobbet.

Men, inget ont som inte för något gott med sig. Hans försening har resulterat i att jag nu har haft hur mycket tid som helst att lägga på att fixa fram 4 nya blandskivor med min härliga musik, som jag såklart tänkte poppa på högsta (!) i bilen. Han hatar min musiksmak. Och vice versa, är jag snabb med att tillägga... Så på våra bilresor går den mesta energin åt att hålla koll på att vi bara spelar varannan låt (råkar någon få höra två låtar i rad blir det liv i luckan vill jag lova!) och ni kan ju tänka er hur mycket skivbytande det blir på 3 timmar.

Jag tycker dock inte att det är mer än rätt att föraren får välja musik. Den stilen kör ju iaf alla dessa nazi-taxichauffisar som cirkulerar på stan.
"Nej! Inte mer än ett radiobyte per resa! Tänk på mej! Jag jobbar!" Det är nog den jag ska köra på.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Tillåt mig utfärda en varning:

I Dalarna på midsommar kan det bli bäbis...ar. Tvillingar. Bara så ni vet.



Kram :-)

2010-06-27 @ 13:02:07
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: tessan

hallå emmah NU MÅSTE DU FAAN SKRIVA NÅTT JU!!!!! kram påree

2010-07-01 @ 21:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0