En sommarpsalm.

Sitter och dricker kaffe i väntan på att två små knoddar invaderar lägenheten. Sonny, Otto och jag hänga i solen, mysigt! Vi ska till parken och plaska lite i plaskdammen. Kan inte tänka mej ett bättre sätt att spendera min fredagsförmiddag.
Där steg vuxenpoängen i skyn minsann!



Nu har jag sommarlov! Men jag efterlyser en riktig skolavslutning. En sån man hade i grundskolan, ni vet.

När jag gick i Adolf Fredriks Musikklasser var skolavslutningen traditionell och helig. Vi samlades på skolgården och gick därifrån i ett paradtåg, stojjigt och förväntansfullt - till någon av innerstans kyrkor, där vi hade höll en sommarkonsert. 

Konserten avslutades alltid med Sommarpsalm. Då kunde jag hoppa upp och sätta mej på att mamma stod och storgrät och att hela härliga sommarlovet stod framför mej.



Amen.
Och let the games begin! 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0