FORGET YOUR OWN LAWN AND COME OVER TO MINE.

Jag är inte svensk längre, det här var droppen! Anna, kom igen?! REALLY
För en gångs skull hade vi mer än ett bidrag som vi lätt kan skicka till Eurovision utan att skämmas ihjäl, men vi kunde inte hålla oss. Vi bara måste skicka den sämsta. Igen.

Salem Al Fakir har varit en av mina favoritartister länge. Redan innan han släppte sitt första album köpte Simone och jag biljetter till oss och våra pojkvänner för att skåda underbarnet på Chinateatern. Inte bara för att vi var kära i honom... Att se honom live är som att vara på cirkus. Han har mer energi än en Duracell-kanin och springer runt i publiken, lirar 7 instrument samtidigt och har ett leende större än Hasse Bronténs.

Debutalbumet bar jag med mej i väskan i ett år. Jag ville att mamma och pappa skulle höra den underbara musik som bara dansar ur denna man, så jag slängde på cd:n i pappas bil. Efter två minuter fick pappa krupp och bestämde att Salem har ADHD. (Detta kom från en man som tycker om Scooter och Bodycount! Helt oberättigat, kan jag tycka. Vi behöver inte ens gå in på huruvida hans smak är laglig eller inte.)

Nu ska vi ha en liten Salem Al Fakir frenzy tycker jag. Jag gillar ju att dela med mej av mina favoritlåtar. Gillar du inte läget så säger vi hejdå här! Annars:

It's True


Dreamgirl


It's Only You part 2


Astronaut


Ni kan ju gissa vem jag hade önskat skulle gå vidare till Eurovision. Salem, Andreas Johnson, Erik Saade eller Peter Jöback. Men jag är tydligen den enda i Sverige som gillade Peter och det står jag för! :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha ha ha! Riktigt jämnt lopp i smajlkampen Al Fakir vs Brontén!



Ja, vi tog ju den där upprörande diskussionen igår, och eftersom såren ännu är färska och sorgen därmed fortfarande är djup så har jag idag inte mer att tillägga. Lite roligt dock att Anna B tycker att det är dags att visa Europa att Sverige är med på banan igen.. Tycker jag med. Kanske får möjlighet nästa år?

2010-03-14 @ 08:12:29
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Jag tror Brontén tar hem vinsten ändå, den där tandraden är svår att klå!



Ja inte är det i år vi får chansen, lilla Anna! Tyvärr med stort T och med en klump i magen.

2010-03-15 @ 22:04:42
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0