Min dröm ligger på Medelhavets botten.



Tjejerna fick värsta superidén om att ha en drinkafton där alla ska köpa ingredienser till och fixa varsin drink. Jag har redan börjat spåna på min, det här är mitt forum!

När jag var yngre var jag upp över öronen intresserad av bartending. Min allra största dröm var att bli bartender och världsmästare i flairing. (När man jonglerar med flaskor i baren, råhett!)
Jag satt hemma och pluggade på drinkar, bara sådär. Läste drinkböcker. Prenumererade på Vin & Sprit. Och när jag jobbade på pappas restaurang var jag ansvarig över all alkohol. De få drinkar som beställdes fick jag alltid äran att blanda till. När jag var ute tittade jag alltid på spritutbudet. Well, you get the picture. :)

Så blev jag 20 och bestämde mej för att åka till Magaluf och jobba. Jag fick jobb på en engelsk bar i utkanten av Magaluf där det bara hängde en massa engelskmän från norra England. För den som inte känner till det är dialekten där ofta extremt bred och tillsammans med några öl innanför västen och störigt hög musik var jag tvungen att skrika "Va?!" fler gånger än en människa borde stå ut med att få till svar så 1 ½ vecka senare sa jag upp mej och tog ett jobb som flyersutdelare istället.

Det var den drömmen. Jag hade bara lagt ner typ 3 hela år, mitt hjärta och hela min själ på min dröm som så snabbt kunde spolas ner nånstans i Medelhavet.







Kommentarer
Postat av: Frida.

Vet du Emmah, du är för härlig ;)

2010-03-07 @ 21:15:18
URL: http://dolfens.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gav du upp så lätt??????



;-)

2010-03-08 @ 16:43:57
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Och du, frida! :)



Ja, jag är lite förvånad själv. Skam den som ger sej. Men jag tappade sugen helt och har inte velat bli bartender sen dess. :) Tur det, då hade jag nog aldrig träffat er!

2010-03-08 @ 20:47:31
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0