Jag vill knarka!

Filmen Fucking Åmål kom när jag var mitt uppe i min tonårsrevolt i åttonde klass. Jag tittade på filmen jag-vet-inte-huuur-många-gånger och soundtracket gick varmt inne på mitt tjejrum om kvällarna. Jag hade t.om. en citatbok ur filmen, bara för att.
Den här låten påminner om all den frustration som tonårsåren faktiskt innebar. Och eftersom jag inte hade nånting att vara ledsen/oroad/arg över så provocerade jag fram det istället. Jag var en sån jävel hemma att familjen ringde skolkuratorn och tvingade mej att gå dit varje vecka.




Om jag, som kommer från en trygg kärnfamilj och som har haft världens bästa kompisar, ändå hade en tuff tonårsperiod tänker jag på alla stackars tonåringar som till råga på allt går till skolan med en klump i magen för att de inte har någon att hänga med. De kanske till och med blir kallade glåpord och i värsta fall även blir fysiskt misshandlade. Jag tänker på de tonåringar som har en klump i magen för att de måste komma hem till en alkoholiserad mamma efter skolan. En mamma som kanske är aggressiv eller som bara inte kan ta hand om sej själv - än mindre dej.

Jag hoppas att alla tar ansvar om man misstänker något i sin närvaro. Jag vill ha ett gäng fosterbarn i framtiden. God bless!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack Emmah för att du påminner mig! Ibland känner jag mig så vuxen, hahaha, Broder Daniel det var tider det!! ;)Kramar

2010-10-19 @ 18:54:31
Postat av: mamma Lena

Vilket gott hjärta du har.Tänker på dej,känner du det?P o K.Mamma

2010-10-20 @ 18:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0