Sola skiner alltid i Karlstad.

I söndags styrde Sandra, Olga och jag kosan mot Karlstad för att överraska vår fjärde musketör Sofia. Vi har inte träffats ordentligt sedan Examen tog ut sin hämnd i mitten av december.

Jag ska inte ljuga, det har varit barnsligt svårt att hålla den här hemligheten hemlig - trots att det är mindre än en vecka sen vi fick klartecken på att det skulle bli av. Jag som gärna öppnar mina julklappar eller födelsedagspresenter i förväg, eller ännu hellre tvingar nån annan stackare att tjyvöppna sina. 
Jag fick verkligen bita mej i tungan för att inte skicka Sofia sista-minuten-sms som "HÅLL UT - räddning är på väg!" eller "Vet du vad?! Vi kommer till dej ikväll - korka upp vinet." Allt detta för att få skåda den obetalbara minen på en överraskad (och förhoppningsvis även glad) vän. 

Den här frustrationen fick såklart utlopp någon annanstans - i bilen på väg dit. Fjärilarna som huserade i magen i kombination med det härliga återseendet bubblade över och vi satt stundtals och halvt skrattade ihjäl oss. Andra gånger satt Olga i baksätet och vrålade om att det var "så jäkla skitläskigt!" och "hjälp!" om vägen framför oss som både var kolsvart och knappt synbar pga. tokdimma. Peppe Pepp, liksom.

Klockan var strax efter 23 när vi äntligen svängde in på Vägen. Vi släckte ned lysena och kröp fram. För att inte bli upptäckta ställde vi bilen en bit bort för att knata sista biten. I fullkomlig tystnad. Varvat med fniss. 
Det vi inte hade tänkt på var att Sofias hus är hälften vägg - hälften panoramafönster, så hon fick såklart syn på oss (som hon självklart inte hade en aning om var vi - just då) i vårt försök att obemärkt jogga förbi och ta skydd bakom ytterdörren. I äkta nyfiken-tant-anda ställde hon sej närmre fönstret och stirrade med uppspärrade ögon ut på oss där vi stod och vinkade för fulla muggar. Det kändes som att det tog typ 5 minuter innan hon såg och faktiskt insåg att det var vi. 

Trots att Sofia var redo - och hade varit i tre timmar - för sängen satt vi uppe länge den natten. Med rödvin och ögon i kors.
Det var verkligen värt att åka så långt för att "bara ta en kaffe", alla dagar i veckan.



P.s. Vill verkligen tacka Sofias man som lyckades så bra med att hålla tanta vaken så pass länge med diverse udda samtalsämnen. Smör har fått en speciell plats i mitt hjärta. D.s.




Hoppkort blir aldrig tråkigt.


Tillsammans med Sola i Karlstad. Ja, hon kallades så. Servitrisen.
(Bild lånad från Sofias blogg.)



Benstäckarpaus på väg hem.


Den här gången var vi tvungna att göra ett stopp i Karlskoga och testa Sveriges godaste kebabpizza. Den var verkligen skitgod, men en viss Strängnäsbo utmanade denna med Strängnäs motsvarighet. Utmaningen är antagen!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Menar Strängnäs att det finns en godare?? JAG TROR INTE DET. Men okej: Ännu en anledning att besöka den lilla okända platsen. (Synd att de hade snålat med såsen på pizzorna, den är GRYM när det flödar!)



Stort TACK, TACK, TACK för de roligaste timmarna mitt liv har upplevt sedan i december. Kan inte tänka på annat! Som om ni aldrig har varit borta från mig. Kort, men underbart!



Smöret lever.



Love!

2011-04-05 @ 17:34:24
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: olga constantopoulou

Jag har inte skrattat så här mycket på länge=) Det var verkligen supermysigt! Jag har varit helt speedad på jobbet idag och alla undrade varför jag var så glad=)love u guys

2011-04-05 @ 20:22:25
Postat av: Sofia

Ha ha, Olga!

Ser dig framför mig, speedad på jobbet ;-)

<3

2011-04-06 @ 09:46:47
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0