Cliffan.



Det är en himla massa födelsedagsfirande i februari, det gillar vi! (Nästa vecka är det min tur, 23:e 23:e!)
Igår var det M:s tur. På M:s initiativ var vi på Cliff Barnes, ett ställe vi inte har varit på sen "vi var unga".

Det är alltid smockfullt med folk trots att det ligger rätt avsides. Nästa gång ska jag dock klä mej i regnponcho, jag kände mej som en världskarta av olika alkoholhaltiga drycker. "Där är vin, här har vi ett stort ölglas, det här var den svindyra champagnen som inte kom längre än till min rygg..." Jag vågar inte tänka på vad min klänning måste lukta idag!

När Cliff stängde var det dags för mej att tänka på refrängen eftersom att jag jobbar idag. Helt plötsligt var det omöjligt att få tag i nån taxi, så jag tog sällskap med två random killar som skulle fortsätta sin kväll inne i stan. När de hade hoppat ur taxin utanför Berns och jag skulle fortsätta min färd hem hoppade en tjej in i framsätet.

- "Alltså, kan inte vi få åka med till Ambassadeur?! Du får sitta bredvid två snygga killar!"

Jag hann absolut inte svara, för helt plötsligt var jag flankerad av två killar sprayfärgade i guld och med varsin crazy vit peruk som kronan på verket. De såg ut som två Tarzan doppade i guld. Jag orkade inte fråga varför, jag skrattade bara inombords och önskade att någon kunde se mej då.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0