Vårpepp.

Jag tänker bara säga det högt: det känns som att det är vår i luften. Där. Jag vet att det kommer att bli bakslag med snömassor och regnperioder, men det hör till. Vi svenskar går år efter år på den där första solen och fågelkvittret i februari. Vi hänger snabbt undan vinterjackorna, dammar av de vita tygskorna och BAM (!) så har vintern gjort återbesök utan att skicka en påminnelse. 
Det jag gillar med hela proceduren är att vi inte ger oss. Vi vill inte lära av de gångna åren utan vi lever på hoppet. I år kan ju faktiskt vara året då våren kommer i februari för att stanna. 

Det finns en film jag alltid vill titta på när våren är runt knuten. Den är mina vårar och somrar; Stockholm Boogie. Det är min ultimata vår-pepp-film.
Och i lurarna huserar Hoffmaestros debutalbum lite mer än vanligt.



Det här är en perfekt låt att skråla ikapp till med en bilkamrat. Sätt den på absolut högsta volym och välj varsin stämma. Och höll för bövelen ett öga på vägen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0