Forgive sounds good.



Dixie Chicks blev ju utfrysta av stora delar av USA efter att frontsångerskan - på en spelning i London 2003 - sa att hon skämdes över att komma från samma delstat som George W Bush. Detta var i samband med USA:s förberedelse inför kriget i Irak. 
Uttalandet ledde inte bara till utfrysning på radio- och TV-kanaler utan sångerskan fick även utstå dödshot. 

Tjejerna gav inte upp utan växte sej istället ännu starkare och den här låten är ett resultat av perioden och hoten som följde. 
Jag blir glad av sånt här. Det kallades "girl power", men jag kallar det hjältedåd - tjejer eller inte. 


"It's a sad sad story
When a mother will teach her
Daughter that she ought'a hate a perfect stranger
And how in the world
Can the words that I said
Send somebody so over the edge
That they'd write me a letter
Saying that I better shut up and sing
Or my life will be over."




Kommentarer
Postat av: tessan

Grattis!!!!! Och vad sjukt att du börjat med flytande foundation för det är just precis vad jag också vill göra.. va e de för någon du provat???

2011-02-23 @ 00:14:33
Postat av: Emmah

Tack Tessi! Jag gillar att du ställde alarm på mobilen för min skull ;) tack! Jag har testat Sisleys, den kändes jättebra! PROVA!

2011-02-23 @ 09:54:48
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/
Postat av: tessan

Hahah ja de e klart jag ställer alarm om såna viktiga händelser!!! ;) Ja¨så de har ja aldrig hört om.. va å köpte en budget found från max factor bara för å testa känslan :P men ska kolla upp de!!

2011-02-23 @ 22:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0