Sparkdräkten.



Voilá! Mamma i sparkdräkt. Nappen som utlovades uteblev, annars hade ni fått vänta alldeles för länge på bevis.

Hon skrämde för övrigt skiten ur sitt barnbarn igår. Det var i bilen på väg hem från en urmysig släktmiddag som hon berättade att hon skulle hem och mysa i sin mysdräkt hon hade fått av pappa kvällen innan.  

- Va?! Har du fått en ONEPIECE?! utbrister jag. Lite avundsjuk, givetvis. En het diskussion uppstår mellan oss vuxna.

- Vad är det? Va? VAD ÄR DET? frågar systersonen. (Japp, mammas barnbarn. Ja - Sonny.)

- Det är som en mysdräkt för vuxna. En bebispyjamas? försöker jag förklara men han sitter och ser om möjligt ännu mer förvirrad ut.

Min kära mor är i skojtagen och kanske tar ut svängarna lite för mycket när hon berättar att det är som en sparkdräkt och att hon kommer att ligga och sprattla på sängen, med båda armar och ben i luften. Sedan imiterar hon nåt slags bebisgoja.

Sonnys ansikte vitnar och han ser plötsligt fundersam, skräckslagen och arg ut på samma gång och förmår sej inte mer än att smälla igen bildörren i mormors ansikte. Snacka om att bli skadad för livet.


Kommentarer
Postat av: olga constantopoulou

hahaha cool! Jag vill oxå ha en sån!

2011-02-06 @ 21:17:06
Postat av: Sofia

Vad gôtt å mysa i. Å bara låta magen pösa ut fritt.

2011-02-07 @ 12:58:39
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0