Carrie me home.


Klipp från bästa filmen - Forgetting Sarah Marshall.

I helgen var jag ute med tre av mina närmsta kompisar, den stronga kvartetten.
Självklart är alla stora SATC-fans och vi har haft jag-vet-inte-HUR-många diskussioner om huruvida vem som liknar respektive karaktär bäst.

När vi har kört förbi avfarten Trevligt Salongsberusad för länge sen kommer nån på den snillrika idén om att utse karaktärerna en gång för alla. Häxjakten var ett faktum. En av mina kompisar utser mej till Samantha. Jo, man tackar! Jag minns inte (och vill nog heller inte veta) hur motivationen löd, men mina andra vänner var snabba med att rädda situationen genom att rösta för Carrie.

Jag vet egentligen inte vem som är "värst". Carries karaktär är ju noggrant utformad så att precis varenda liten tjej eller mogen kvinna i tv-soffan ska kunna identifiera sig med henne. Hon är lite av allt.
Jag fullkomligt älskar Carrie - så pass mycket att hon pryder en vägg i vårt vardagsrum, men jag vill hellre se mej själv som den femte karaktären i gänget i så fall.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0