Spread the word.



Japp, mina lår går ihop och japp, jag har blå tår.

Vi lever i en tid då bloggerskorna är gudinnor som sätter normen för hur man ska vara och för hur man ska se ut för att vara okej:ad. Jag blir så djävilusiskt arg när jag ser att Kissie, som innan alla ingrepp var en fin och frisk tjej i sina bästa år, opererar sej åt höger och vänster (oh nej, det är inte bara dom "vanliga" bröst- och näsjobben - här snackar vi operera bort 2 centimeter fett mellan låren och på gäddhänget) och lägger upp matdagböcker som enbart innehåller barnmatsburkar i olika smaker. Barnmatsdieten, om ni känner till den - wtf?!
Jag undrar mest vad det är för fel med gymkort och bra mat? Om man nu är en sån som vill hålla kroppen i trim och samtidigt vill må bra. I'm just sayin'.

Jag lider  med alla unga tjejer (och säkert äldre också för den delen) som följer dessa bloggar slaviskt och som knappt vågar äta för att - gud förbjude - råka förvärva lite fett på kroppen. Och som med all säkerhet sparar sin veckopeng till diverse skönhetsingrepp som "man bara måste göra". Alla har ju gjort det.

(En liten parentes med bloggerskornas inflytande ägde rum på Valborg när min kompis E hade överhört några 12-åringar på tunnelbanan som sa något i stil med: "Idag ska jag bli sååå jävla full, för det har jag sett att alla bloggerskor bli.")

Därför blir jag så jäkla glad när tjejer som Egoina drar igång en kampanj mot vikthetsen i bloggvärlden. Om jag återberättar historien rätt nu så började det hela med att hon fick ett mail av en läsare som var helt förstörd över att hennes lår "går ihop" och att hennes kroppsideal har blivit helt snedvridna efter att ha läst bloggar som Kissie, Paow och Kenza. 
Egoina uppmanar nu tjejer att maila henne bilder på sina lår för att visa att vi alla ser olika ut och just därför är helt unika och alldeles, alldeles underbara. 

Tänk vad urbota råtrist det vore om alla såg likadana ut - i sommar är det ingen som står i vassen, våga inta stranden som du är! :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Guud...vad jag håller med dej.Det vet du.Skönt att du du vågar stå för det..Varma,goa kramar till dej från mej.Puss,Mor

2011-06-03 @ 19:19:05
Postat av: Anonym

Guud...vad jag håller med dej.Det vet du.Skönt att du du vågar stå för det..Varma,goa kramar till dej från mej.Puss,Mor

2011-06-03 @ 19:20:02
Postat av: Sofia

Mina lår går ihop och har MASSOR med skrattgropar (eller celluliter, om man vill) men det tyder väl på ett lyckligt underliv!??



Du är bäst! Kramar

2011-06-03 @ 21:45:33
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0