Fotogénique.



Jag tjyvlyssnade på två tjejer på jobbet som stod och diskuterade huruvida man blir bra på bild eller ej. Den ena sa att hon alltid fotas från ena sidan. Alltid. Hon har tydligen nån sjuk reflex som utlöses varje gång en kamerablixt går av. Av ren nyfikenhet var jag tvungen att gå in på Facebook och se efter om det här verkligen var sant eller om det bara var sanning med modifikation. Men hör och häpna - alla cirka 30 profilbilder var tagna från exakt samma sida och vinkel. Där kan vi snacka om obehagligt många timmar framför spegeln i jakten på den perfekta posen.

Det här blir ännu en grej som läggs till på min lista av jävligt-onödiga-saker-man-kan-behöva-kunna-i-vardagen. Jag har noterat att jag gärna lägger min vänstra sida till vid fotograferingstillfällen, så jag antar att jag själv har utsett den till min bästa sida. Och tjoff (!) så sprang den lilla intressesmurfen förbi fortare än kvickt.

Nu ska jag in till jobbet och åtnjuta min och mina två kollegors vinst. Vi vann förra månadens säljtävling och får äta lunch på en rätt flådig restaurang tillsammans som belöning. Perfekt vinst för en matgalning som yours truly!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Najs! Hoppas att maten smakade.

2011-03-11 @ 17:25:07
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0