Ingen kan säga att jag inte försökte.



I söndags fick jag nog av våra väl använda sovkuddar och styrde kosan mot Hemtex för att införskaffa nya. Fluffiga.
Dunkuddar kändes som ett självklart val. Fluffiga. Jag har aldrig haft dunkuddar tidigare. Varför har jag aldrig haft dunkuddar tidigare..?!

Det var inte förrän jag hade bäddat rent i sängen och dom nya kuddarna låg på plats som det slog mej - jag är ju allergisk (!) Dun, allergi - grundskolematte. Och summan är inte alls till min fördel.

Men kuddarna var ju så sköna och allergi kan ju växa bort med tiden så det är självklart att man inte ger upp i första taget.
Jag kan säga såhär: antingen har jag fått ögoninflammation och förkylning precis exakt samma natt som jag provtestade kuddarna. Det händer ju att man vaknar upp och knappt kan andas och att man inte får upp ögonen för att ögonfransarna har blivit ihoplimmade av ögonklegg. Eller så inte...

Damn you, allergi! I hope you rot in hell.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Men lugn här nu!



Prova du att sova ett par nätter till, för saken är den att dun innehåller ingenting som man kan bli allergisk mot, det är sant! Möjligen kan man reagera på något som dunet alternativt kudden är behandlad med, men det finns ingen allergi mot dun. Allergin mot fåglar sitter inte i dunet.



Väl genomförda studier visar att syntetkuddar ger betydligt fler allergi än vad dun gör.



Hoppas du vaknar upp snyggare i morgon.

Kram från Hemtex-Sofia

2011-03-30 @ 18:07:07
Postat av: Emmah

Menar du allvar? Ja, det låter inte helt orimligt eftersom det är 'djurmjällen' som sitter på allergener, men efter att ha vaknat upp som en sönderslagen boxare är jag livrädd! Jag hann byta tillbaks till mina syntetkuddar igår och idag vaknade jag upp lagom mosig. Som jag brukar. Men jag lovar att ge det ett till försök!

2011-03-31 @ 10:02:26
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag kan i och för sig förstå dig, skulle kanske inte heller vilja prova igen. Du fann rätta orden, allergenerna sitter inte i själva dunet.



Prova igen när du känner dig mogen för det. Får du "ögoninflammation" igen så kanske syntetkudden får inta permanent plats i bingen.

2011-03-31 @ 11:12:22
Postat av: Sofia

Länken är bruten till Dishy-inlägget, går inte att kommentera, men det jag skulle säga är:



Finn 1 fel!

Robert Downey JR??



Och var är Ryan Reynolds? Mumma!!!

2011-04-01 @ 09:24:36
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Robert Downey är gudomlig, PUNKT. :)



Ryan Reynolds är inte min chipspåse faktiskt - han är din helt och hållet!

2011-04-01 @ 18:45:22
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0