ESC.




Jag brukar inte vara sådär väldigt förberedd inför den stora finalen, men i år är jag faktiskt det. Jag har tittat på delfinalerna, på det där programmet när Sveriges "schlagerkändisar" sitter i panelen och tycker till om bidragen (är det bara jag som inte har hajjat vad Christine Meltzer gör där? Vi har några av Sveriges bästa sångare/sångerskor och... Christine Meltzer. Som tycker att precis vartenda ett av bidragen är något av det bästa hon nånsin har hört. Eller så vill man ju inte göra någon ledsen, så jag tycker nog att det bidraget också får en femma) och så har jag dessutom faktiskt lyssnat en del på dubbel-skivan. Som är mina föräldrars, claro!

Här är mina favoriter - utan inbördes ordning:

1. Sverige. [Tänker inte ens skriva kommentarer överflödiga!]

2. Danmark. Det här är en högkvalitativ låt och killarna är ju så charmiga att hälften vore nog.

3. Irland. Om man bortser från att det är oerhört irriterande med två bortskämda småpojkar som i princip redan har tagit ut segern i förskott, så ja. Jag har trallat på den här låten i veckor nu. Och numret är så medryckande att jag sitter och hoppar i soffan. Jag tycker att det luktar seger lång väg, men jag är långt ifrån Eurovision-sierska likt min vän Sofia.

4. Ungern. Bra låt, grym sångerska - det svänger ju! Dessutom ligger Ungern oss varmt om hjärtat då allas vår älskade AK är halvungrare. Nu kan vi dricka Törley och lyssna på den här låten samtidigt, swell.

5. Estland. Jag skäms lite, jag tycker inte att hon gör framträdandet så bra som det hade kunnat vara! Man ser att det har potential till att vara grymt, men hon ser lite tafatt ut. Tycker jag. Men som den popdrottning jag är gillar jag låten, refrängen får mej att vilja dansa.

Och bubblaren är - trumvirvel - Slovenien. Låten har inte fastnat helt hos mej - men vilken donna..! Hennes röst är alldeles, alldeles underbar och med den där utstrålningen kan hon gå hur långt som helst. Om man skulle rösta på enbart artisten så hade det nog fasiken blivit hon.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Emmah... djupt andetag och tårar i ögonen här...Jag är stolt över dig!



Sen har vi inte riktigt samma uppfattning, men vi är alla olika. (Ukraina då??? Och jag klarar inte av Ungerns framträdande!! Och en massa andra åsikter.)

2011-05-14 @ 09:38:15
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Sofia

Hey!



Eurovisionsierskan håller ställningarna!! Ville bara säga det. Hade egentligen bara ett fel. Missade att Sverige skulle få en pallplats, så grattis till dig där!



Stora kramar. Saknar dig fruktansvärt!

2011-05-15 @ 00:35:16
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se
Postat av: Emmah

Ja, visst är det otroligt?! Nej, Ukraina var verkligen ingen favorit hos mej (det var bara och enbart sandkonstnären som gjorde att jag inte tog kisspaus varje gång låten visades) och Ungern gjorde sej inte lika bra live som på skivan eller i sin musikvideo - håller med.



Jag vet ju att du kan din Eurovision, är inte det minsta förvånad. :) Jag kan bara säga vad jag tycker är bu eller bä, och det är aldrig i enlighet med resten av Europa! Min teori ligger i att det måste vara för att jag inte är serb eller moldav.

2011-05-15 @ 09:53:24
URL: http://emmahifantasin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jo, för jag är ju ganska mycket moldav ;-) Men ditt bu eller bä funkade hyfsat, eller hur? Jag är bara lycklig över att det är någon annan som överhuvudtaget bryr sig.

2011-05-15 @ 10:11:53
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0