Fri från mobilen.



Det var världens trevligaste dag i lördags, fina vänner, fint väder, fin brunch och... bara en massa not-so-fine-wine.
Kvällen slutade på Soap bar. Det är ett ställe som alltid är bra men det är förjävla trångt. Och någonstans i all den trängseln tog någon sej friheten att fiska min mobil ur jackfickan.
Det var verkligen ett mindre bra avslut på en annars så perfekt dag.

Jag var så illa tvungen att spendera mina sista slantar på en taxi hem. Innan jag hoppar in i någon taxi får jag låna M:s mobil för att se hur mycket pengar jag har på kontot; 300 balubas. (Yes, det går bra nu!) Dealar till mej ett fast pris med en taxichaufför. Eller, deal och deal - jag sa 300 och han tyckte att jag var oförskämd och att det var ett skambud fastän vi båda vet att det är mycket mer än vad resan kan gå på med taxameter. Likaväl som att det kan bli mycket dyrare. Till slut ger han med sej med villkoret att han stannar till vid en bankomat så att han kan få cash. Ja, han ville väl ha svarta pengar. Gubbjävel.

När vi kommer till bankomaten vid mej får jag inte ut några pengar p.g.a bankomaten inte får någon kontakt med min bank. Jag provar en gång till utan resultat, sedan ber chauffören mej prova en annan bankomat. Jag försöker få honom att inse att det finns en bankomat till, men att den ligger en bra bit bort. Han säger att det är okej och att han väntar i bilen.

Nu kommer det ironiska; jag tog en taxi just för att slippa gå ensam vägen från tunnelbanan och nu går jag där ensam ändå. För att komma till en jävla bankomat. För att chauffören ska få sina smutsiga svarta pengar.
Och när jag kommer till bankomaten visar det sej att jag bara får ut 200 kronor ändå, så den där taxichauffören fick sej en svängom med karma i slutändan, poo-yah!

Det är riktigt vidrigt att man kan vara så beroende av en pryl. Det är knappt så att jag har vågat lämna lägenheten idag, det kan ju hända något. Om det inte är falsk trygghet så vet jag inte.

Just det, tänkte lägga in en bild från gårdagen. Men jag har ju ingen mobil.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Aa, men faan då! Vilket skitslut på en bra dag! Stör mig på taxichaffisen, vilken idiot.

Betyder det att jag får ännu färre sms nu???



Big hugs från mig!

2011-05-09 @ 11:23:50
URL: http://www.prinsesstrio.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0